dinsdag 19 september 2023

Ik ben een ander

Ik ben opnieuw in blijde verwachting, want mijn vijfde boek Ik ben een ander is in aantocht en zal in het najaar verschijnen!
 
Het boek is de opvolger van Het Nieuwe Lijden en samen met Nachtprater vormen de boeken de 'Nachtpratersaga', ofwel de verhalen rond het hoofdpersonage genaamd _____. Het bijzondere aan Ik ben een ander is dat het eerder een verhalenbundel is. Slechts drie van de verhalen vormen een soort van vervolg op de vorige romans. De andere kortverhalen zijn tussen 2008 en 2023 geschreven, en een groot deel is in de afgelopen drie jaar geschreven.

Opnieuw wordt er openlijk met andere dimensies geflirt, en ook de bizarre figuren Dasman en Veelvraat zijn terug. Het leek me daarom leuk om deze keer voor een tekening van een veelvraat te gaan, als tegenhanger van de das van Het Nieuwe Lijden. Opnieuw is de coverafbeelding van Mathias Waterschoot.
 
Zo stapt het mythische wezen van de Veelvraat moeiteloos over de grenzen tussen fictie en muziek. Veelvraat is natuurlijk ook de naam van mijn band, met Tom Tiest en Domien Holthof, soms ook met Katja Stonewood en Bert Lezy, en van mijn alter ego binnen die band.
 
Zo dijt het Nachtprateruniversum alswaar uit om al mijn pogingen tot artistieke schepping te omvatte. Bedankt om mee te surfen op deze kosmische brei.
 
En tot ergens op een pagina op een podium...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten