woensdag 4 november 2020

Dode ster

Dit gedicht is een collage, gemaakt met de bouwstenen die ik had, een medley van momenten uit mijn leven. Of toch die welke zijn ingeblikt. Ik maakte het voor Balkonnenvrees 80. Bedankt aan iedereen die me in de afgelopen tien jaar (plus) zo heeft gesteund, er voor me was, me hier heeft gebracht. Het was een dolle rit. Die zet ik graag met jullie voort wanneer het weer kan. Dit is 'Dode ster'.

 
een ijsemmer
gewoon een staande ovatie
(dank u wel)
 
andere gezichten
die heel kwaad zijn geworden
hoog in de hemel katapulteren
verdwenen
 
zo'n contrast is het
 
de munt in het hinkspel
voor een select publiek
in het zwart
 
(zijn jullie er klaar voor?)

bestijg de trein nooit
ver weg van het thuisfront

verboden te knuffelen
verboden te dansen/dansen/dansen

ze hebben heel veel afgeschaft
maar de wind is er nog altijd

voed tornado's aan mijn geest
je mag me plukken elke dag

ik laat de nacht in me verdwalen
je mag me plukken elke dag

op romantische date
of als een dode ster uit de hemel

je zou het rock'n'roll kunnen noemen
(en dan gaat het nog een feestje worden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten