dinsdag 23 februari 2021

I Got You Covered: Hersencellen - Metafoor

Van m'n drie bands ben ik met Hersencellen wellicht het drukst in de weer geweest tijdens de pandemie. Vier nieuwe nummers zagen het licht, waarvan er al twee zijn verschenen. Je kan de videoclips voor 'Kleine tong' en 'Slaap nu, baal later' via de links bekijken.

Al enkele maanden werken we aan een cover voor het fijne project I Got You Covered. De organisatie - met Jim Cain, en leden van Jakobistan en Bootleg Heroes in de rangen - verdeelt de gegadigden in groepjes van vier, die vervolgens elkaar coveren. Dat heeft al mooie resultaten opgeleverd, zoals dit filmpje van de vrienden van Tegen Beter Weten In.
 

Zo komt het dat Piglet Porch ons nummer 'Slaap nu, baal later' zal coveren. Zijn tien minuten lange versie kan je hier beluisteren. Wij kozen dan weer voor 'Grateful (If I could)' van Toffinoff, dat je hier kan beluisteren. De vierde band van het gezelschap heet Bard. Er is ook artwork van Thamy Steckelbruck. Begin april was er ook een interview met alle vier deze bands, inclusief Kobe en Thamy, in The Rua Room, en dat kan je hier bekijken.
 
 
Mooi staaltje namedropping, niet waar? Oh ja, luister Belgisch!

Foto: Eric Stuckmann
 
 
Tot slot kan je hieronder de lyrics van 'Metafoor' van Hersencellen lezen, en natuurlijk ook ineens alle vier de covers bekijken op YouTube. Veel muzikaal genot en zo!

Hersencellen – Metafoor (Toffinoff cover)

Ik ben dankbaar voor de woorden

die je nu tot mij doet komen

Dankzij duurzame akkoorden

adem ik nu vrij in stromen

 

Kon ik enkel voor jou

een tekst neerpennen

de métaforen zouden

blijven rennen

 

Ik ben dankbaar voor mijn plek

op deze aardkloot

Aan dat harteloos ballet

neem ik steeds minder aanstoot

 

Ik ben dankbaar voor de dood

die wacht op mij

Het hotsen van de levensboot

is echt niet voor altijd

 

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Als muze ben je op je best

Je bent de mooiste metafoor

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Je hebt me met vernuft behekst

en met de mooiste metafoor

 

Ik ben dankbaar voor het kind

verstopt in mij

Dankbaar voor elke vriend

die voor me pleit

 

Ik ben dankbaar voor de bril

waardoor ik alles bekijk

Of was het een rode pil

nu ik voor jou bezwijk

 

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Als muze ben je op je best

Je bent de mooiste metafoor

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Je hebt me met vernuft behekst

en met de mooiste metafoor

 

Had ik een tijdmachine

ik zou steeds terugkeren

naar dat moment waarop

je glimlach me bevrijdde

Buiten was het koud

maar dat maakte ons niet uit

Niets aan die dag voelde fout

want we waren elkaars buit

We stelden onszelf kwetsbaar op

zoals vallen van een grote hoogte

maar dat heet dan falling in love

dan is een parachuut niet nodig

 

(solo)

 

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Als muze ben je op je best

Je bent de mooiste metafoor

Ik zou zomaar een tekst

kunnen fluisteren in je oor

Je hebt me met vernuft behekst

en met de mooiste metafoor


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten