woensdag 10 juli 2013

Ik beboet u

IK BEBOET U!!!!!!!!!
want
Het begint met een kersenpit
En het eindigt met een olifant,
Met een ton kersenpitten,
Met een gewapende inbraak,
Met een betoging
Onaangevraagd.
Gewapend met de wil
Om de wereld up te graden
Sluipt u vol snode plannen
Langs het presidentiële paleis,
Met als proviand enkele broodjes
Om kwaadschiks op de trappen
Van de kathedraal op te peuzelen.
U bent snood, u bent gewiekst.
U denkt dat u zich dat allemaal
Maar kan permitteren.

En wij dan?

Wij moeten dat allemaal maar
Weten te waarderen.
Wij moeten wachten, niets doen,
Op onze lauweren rusten,
U laten begaan,
En er vooral geen munt uit slaan.
In deze canyon van economische
Uitputting????

Spugen is verboden.

Wildplassen. VERBOTEN!
U riskeert een fikse boete,
Ook al ben ik geen agent.
Ik beboet want zo maak ik
Mijn baas blij.
En nu gij.

Denk goed na voor u

Claxonneert naar uw vrouw 
Op de straat
Tijdens een mooie, zonnige dag
En als gevolg van een 
Plotselinge impuls van geluk
Die niet past in onze maatschappij,
Omdat het gewoon niet strookt.
Het klopt niet.
De Vlaming gedraagt zich niet
Op die manier.
Dat heeft Bourgeois toch in
Dat boekje geschreven?

Nee, mijn beste,
Claxonneren naar uw vrouw,
Dat doet u thuis maar.
Niet op straat.
Sleep vooral ook geen dozen
Over de grond.
Doe geen belletje-trek.
Dat deden wij vroeger,
Als kind, toch ook niet?

En als u toch zo nodig
Wil gaan betogen tegen ons,
Dan vraagt u dat aan,
Ja, aan ONS.
Wij bepalen wie waar en wanneer
Tegen ons betoogt.
Of we daardoor enige invloed
Zullen hebben bij de doeltreffendheid
Van die manifestatie tegen ons?

Natuurlijk niet! Wij zijn een
Democratisch bestuur,
Van het volk, voor het volk,
Democratisch verkozen
Door het volk.
Het kan alleen zijn dat we
U en uw spandoeken,
En dat beetje volk dat naar uw
Bizarre verkondigingen komt luisteren,
Op een kleiner plein zetten,
Waar minder volk komt kijken,
En minder mensen gestoord kunnen worden,
Tenslotte is de Vlaming
Iemand die van rust houdt.
Ik raad nogmaals Bourgeois'
Literaire meesterwerkje aan.

Laten we samen van deze stad,
Van deze streek, van dit land,
Iets moois maken,
Met respect voor iedereen,
En een GAS-boete voor eenieder
Die daar anders over denkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten