woensdag 27 mei 2020

Geest niet zijn


Je zei dat je thuis bleef
Alleen met je griep
Maar volgens m’n vrienden
Klopte dat niet

Doorkruis weer de nacht met de radio aan, alleen
Raas over de donkere dodenbaan, alleen

Ik wilde je geest niet zijn
Ik wilde niemands geest nog zijn

Maar ik wil niemand anders bij mij
Ik wil niemand anders bij mij

Dat ik even dichtbij
Als eender wie kwam
Ik leek wel je schaduw
Zo’n twee maanden lang

Je zei dat het nacht was in mijn hart, da’s waar
Je zei dat het kind nu de dupe was, da’s waar

Ik wilde je geest niet zijn
Ik wilde niemands geest nog zijn

Maar ik wil niemand anders bij mij
Ik wil niemand anders bij mij

Er zat een gat in het midden waar de bliksem doorheen ging
Ik vroeg m’n vrienden er niet om te malen
Er zat een gat in het midden, de verkeerde kring
Ik vroeg m’n vrienden er niet om te malen

Ik wilde je geest niet zijn
Ik wilde niemands geest nog zijn

(vrije vertaling van The National - Anyone's Ghost, uit het album High Violet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten