zaterdag 10 april 2021

BLA BLA BLA

afstand = afstand
in aftands verband
watertrappelen wij
 
zender - ruis - ontvanger
werkgever - ruis - werknemer
 
in communication breakdown
dobberen wij
 
de grijze oceaan
kleurloze kooi
kauwen herkauwen
turen tureluren
 
naar een scherm
waar even goed een film
of zo
 
my way
or the highway
I'll move on when
I feel like it
 
herken in vermoeiende
talking heads
met moeite m'n superiors
 
afstandelijk tandeloos
talmen walmen in traagheid
tesamen erbarmelijk
 
O Supreme Geezer
spaarzaam spraakgebrek
Dear Leader
 
geblindeerd ivoor
een toren torsen
 
strijkkwartet
sociale afstand
society brassband
tussen mijn oren
ook violen zwellen aan
is de Solo haast gedaan
 
amerikaans kader
kaaiman van kanimeer
collegiale afstand
standeloos staar ik
pixelwit bakselzwart
 
hoe durven jullie
BLA BLA BLA BLA BLA
een scherm een powerknop
ON/OFF alarm snooze
zoom zoom zoom
 
de naakte noodzaak
het kinderslot erop
belabberd in slaapstand
gebrabbel in blafstand
trappetafstand
trompetvogel drietand
 
lees tussen de lijnen
lees mijn zwijgen
lees het einde
de punten
de komma's
lees de afstand
 
mijn brein braakland
een symfonie door de knieën
had even goed een booswicht
in een serie als zovelen
even ver van bed
I am the danger

virtueel verdeeld
stand-up streaming
de grootste komiek aan het woord
(weeral)
ik aan een koord
(weeral)
bengelt in mijn brein
snijdt in mijn slokdarm
druipend zuur
 
vult de eenzame ruimte met
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
talking head > 6000 km afstand
gecomprimeerd op mijn scherm
ver van bed
in gedachten al lang weg
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA OFF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten