dinsdag 7 juli 2015

Gebrek

Ik heb tien miljoen euro op mijn bankrekening staan,
kerngezond, doodgelukkig en bijna voldaan.
Ik reisde heel de wereld af, ging snorkelen met dolfijnen,
reed op de rug van een giraf en exploreerde de woestijnen.

Mijn salon telt 5 Ensors, 10 Picasso's en wat Miltons eerste druk.
Ik heb de handtekening van Lou Reed getattoeëerd op mijn rug,
ging op visite bij Mandela, hij verklapte me een geheim.
Ik ben zongebruind, gespierd en heb zelden of nooit pijn.

Mijn band is pionier, innovatief en vooral een blijver.
Ik ben geliefd, gevierd, bejubeld en succesvol als schrijver.
Ereburger van Chicago, in Taiwan heb ik een plein.
Ik word aanbeden in Sri Lanka, heb een standbeeld in Berlijn.

Gisteren kocht ik Letland nog en een stukje van Japan.
Ik ben God niet maar heb het bewijs dat ik de zoon ben van.
Poetin en Obama sloten vrede in mijn tuin.
Ik word gespaard van alle kwalen, ik ben altijd goedgeluimd.

Ik won Eurovisiesong en de World Cup eigenhandig,
voor de Nobelprijs vond men mij daar in Stockholm te verstandig.
Maar het is van geen belang alles te hebben wat ik wou
als ik niet kan krijgen wat ik hebben wil: jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten