zaterdag 1 oktober 2022

De daver

de wereld wacht, de ketting lonkt
een ongeboren god
de dove demon gedoogt me nog
 
een wrijvende pijn
voor wie niet horen wil
een akkoordje met een halfzachte tiran
voor wie strafschoppen vermeed
 
ik oreer in namaaksteden
voor ik vergeet
dat hier een kerk zal staan
om in te pruilen
 
orakelman voor schut
een safe space voor huichelaars
dus steen voor steen afbreekbaar
 
de waakhond bevredigd
in dit teken zult gij domineren
 
de wrijvende pijn
het daverende lijf
 
al in het nulste jaar
voor lijden in de kribbe gelegd
aantoonbaar onbevlekt
en ook nog zonder batterijen
hij wees en ik verscheen
 
en als goochelaar zaag ik me in twee
leer heel de wereld voor me knielen
maar ik ken de klemmen en
het ritme van de zweep
 
tijdens mijn galgenmaal
bekwaam ik me in tafelmanieren
een serviette die geen lading dekt
alle genodigden high van die sigaret
 
een klikspanenkus
garandeert een plek onder de zon
geen bühne of balkon, gewoon
een loge om het goed uit te hangen
 
een kelder tussen de wolken
de stok en de schrikdraad
het bloed in de ogen
bol in de mond
 
een heiland teder gefist
de sub ejaculeert
een berg bevrucht
een zoon die zucht
 
zeven seconden scheppingsdrang
kuis het op - "ik heb dorst"
 
een boksbal met een aureool
in wiens naam een globale ravage
een bloedwraak op iedereen
maar heb elkander lief

doe het licht uit
lijd zachtjes in duister

de daver
het hangen
het beuken
het proeven
het pruilen

de wrijvende pijn in dovemansoren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten