zaterdag 9 oktober 2021

Sloop

takeldienst, haast je niet
het vel hangt los aan mijn botten
kan ik nog averij oppotten
terwijl mijn lijf staat te verkrotten
en dan die leegstand in mijn hoofd
 
schiet me dood
beraam de sloop
mijn fundamenten knarsen en kraken
en nihil hoop nog op ontwaken
 
dus takel niet maar sloop
ga me steen na steen afbreken
ontmantel tot het laatste naadje
trek aan het draadje
rafel mij

inviteer de dood
in alle kamers van mijn zijn
je had het mij nog zo beloofd
verkeert er heibel in mijn hoofd
verklaar me dood
noem het geen moord
het is barmhartig wat je doet
 
maar doe het goed
geen half werk
en zet geen leugens op mijn zerk
ik was geen goede echtgenoot
geen lieve vader fijne zoon
'hier rust een voze domme kloot'
of zo
bedenk maar wat
en kom nog pissen op mijn graf

of laat me leven als je wil
ik heb nog veel meer flauwe kul
zolang mijn hand nog schrijven kan
er nog wat uit mijn duim te zuigen valt
kan ik het leven nog verdragen
 
ik had het je niet moeten vragen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten