zondag 6 februari 2022

Ik schrijf een weekend

Ik schrijf een weekend
en handen dicteren goud
dagen in bakvorm
 
spreek snel spreek schande
dit is mijn stem die van god
schopzalf met woorden
 
glimmend wit wees flink
paard sneuvelt altijd te vroeg
bewaak het midden
 
schavot gehoorzaam
de vuist de zweep soms een kus
het naakte zwijgen
 
een beetje taiga
of savanne via trein
wandel wereldwijd
 
bevrijd een sneeuwbol
een hoofd borrelt niet teder
verlaat de veldslag
 
'oh, je bent oom nu'
je had het ook niet verwacht
vroeg kwam je wonder
 
ik droom lawines
de bodem van mijn glas brult
vermoed een einde
 
de cijfers zakken
vers verstrikt in statistiek
vind ik een virus
 
dicteer mijn woorden
je bent mijn diepvriesgeluk
begraaf het falen
 
leef een zuiderkruis
met emoes gaan sterven in zand
en slaap met de reus
 
een voorjaarsstorm zingt
beheerst alle toonaarden
een bierglas sneuvelt
 
een kroeg verslikt zich
wat mis ik alle warmte van
Maurice en Dietrich
 
wat herfst op mijn bord
wachtkamer voor wonderland
kom wonen in kunst
 
magie zonder glans
gehuld in vele kamers
ik ben een ander
 
ontdek het reptiel
het is een brein dat hongert
en vreet aan muziek
 
wij vegeteren
een schimmig welbehagen
de kat verbannen
 
de schok van buiten
acryl op doek niet verwacht
afdronk van fungus
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten